Preview

Title in english

Advanced search

The application of cases when teaching students at the Department of Pathological Physiology

Abstract

The article presents the results of using cases in practical classes. Regular solution of cases in the classroom allows you to consider situations that are frequent in the doctor's practice, to bring theory closer to practice. This will ensure the formation of general professional competencies and an increase in the quality of training of future doctors who are able to carry out their activities in the context of health care reform. Aims: to study the effectiveness of the use of cases in practical classes for students in the study of the discipline “Pathophysiology”. A comparative analysis of progress according to the intermediate control of knowledge in the exam and in solving cases in practical lessons by students of the SUSMU specialties General Medicine, Pediatrics, Dentistry in 2018/2019 and 2019/2020 academic years was carried out. An average increase in the qualitative performance of students in the specialties of General Medicine, Pediatrics, and Dentistry when applied in practical lessons cases was established.

About the Authors

L. V. Vorgova
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



M. A. Ilinykh
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



M. V. Osikov
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



References

1. О национальных целях и стратегических задачах развития Российской Федерации на период до 2024 года : Указ Президента Российской Федерации от 07.05.2018 № 204.

2. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования — специалитет по специальности 31.05.01 Лечебное дело : приказ Министерства науки и высшего образования Российской Федерации от 12.08.2020 № 988 (зарегистрирован 26.08.2020 № 59493).

3. Стрельцова С. И. Применение метода проблемных ситуационных задач в преподавании дисциплины «Сестринский уход в педиатрии» у студентов Тверского медицинского колледжа на основе компетентностного подхода к обучению [Текст : непосредственный] // Актуальные задачи педагогики : материалы V Междунар. науч. конф. Чита : Молодой ученый, 2014. С. 198–202.

4. Осиков М. В., Воргова Л. В., Бирюкова Т. И. Тесты и ситуационные задачи по дисциплине «Патофизиология» : учеб. пособие для обучающихся по специальностям: 31.05.01 Лечебное дело, 31.05.02 Педиатрия, 31.05.03 Стоматология, 33.05.01 Фармация, 32.05.01 Медико-профилактическое дело. Изд. 2-е, испр. и доп. Челябинск : Изд-во ЮУГМУ, 2019. 224 с.


Review

For citations:


Vorgova L.V., Ilinykh M.A., Osikov M.V. The application of cases when teaching students at the Department of Pathological Physiology. Title in english. 2020;15(3):21-27. (In Russ.)

Views: 119


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-6292 (Print)
ISSN 3033-585X (Online)