Supporting disabled students within South-Urals State Medical University of Ministry of Health of Russia
Abstract
The paper addresses the matters of supporting students with physical disabilities as a vital component of the educational system of the university. The research reflects certain steps of the process and directions in which the support of the mentioned group of students should be carried out. The authors offer their experience of holding a competitive professional skills championship “Abilimpics” among people with disabilities. The degrees of significance of supporting the participants of “Abilimpics” are also mentioned in the paper.
About the Authors
E. I. AntipovaRussian Federation
Chelyabinsk
L. V. Elizareva
Russian Federation
Chelyabinsk
References
1. Антипова Е. И. Реализация психолого-педагогического сопровождения социально незащищенных детей // Профилактика зависимостей. 2019. № 4 (20). С. 118–121.
2. Ососова М. В. Психолого-педагогическое сопровождение самоопределения подростков в системе образовательного процесса // Успехи современного естествознания. 2010. № 1. С. 74–78.
3. Официальный сайт национального центра «Абилимпикс». URL: https://abilympicspro.ru (дата обращения: 10.12.2020).
4. Сычева В. В., Шатрова Н. В. Особенности преподавания безопасности жизнедеятельности в медицинском вузе в условиях инклюзивного образования // Современные проблемы науки и образования. 2019. № 5. С. 27.
5. Цирихова Е. В. Психолого-педагогическое сопровождение профессионально-личностного развития студентов в период обучения в колледже // Психологические науки: теория и практика : материалы I Международной научной конференции (г. Москва, февраль 2012 года). М. : Буки-Веди, 2012. С. 97–100.
Review
For citations:
Antipova E.I., Elizareva L.V. Supporting disabled students within South-Urals State Medical University of Ministry of Health of Russia. Title in english. 2020;15(4):38-42. (In Russ.)