Preview

Title in english

Advanced search

Features of teaching pathophysiology to foreign students using an intermediary language at the South-Urals State Medical University

Abstract

   The aim. The article presents the features of teaching foreign students using an intermediary language, discusses the difficulties and controversial points, and gives a comparative assessment of the dynamics of academic performance of foreign and Russian-speaking students of the medical faculty of the Medical University.

   Materials and methods. It is revealed that there are disciplinary problems in the organization of teaching with the use of an intermediary language.

   Results and conclusions. Among the advantages is a small number of students in the group, which allows for the full use of a multi-sided form of communication not only in practical, but also in lecture classes.

About the Authors

M. V. Osikov
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



A. A. Ageeva
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



M. A. Ilinykh
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



O. V. Ryzhkova
South-Urals State Medical University
Russian Federation

Chelyabinsk



References

1. Воргова, Л. В. Применение ситуационных задач при обучении на кафедре патологической физиологии / Л. В. Воргова, М. А. Ильиных, М. В. Осиков // Непрерывное медицинское образование и наука. – 2020. – Т. 15, № 3. – С. 21–27.

2. Паспорт национального проекта «Образование» (утв. президиумом Совета при Президенте РФ по стратегическому развитию и национальным проектам, протокол от 24. 12. 2018 № 16) [Электронный ресурс]. – URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_319308/

3. Как проходит обучение иностранных граждан в России [Электронный ресурс] // Immigration to Russia. – 20. 12. 2018. – URL: https://immigrationtorussia.com/dlya-inostrantsev/prozhivanie-v-rf/kak-prohodit-obychenie-inostrannyh-grajdan-v-rossii

4. Обучение иностранных граждан в российских учреждениях высшего образования / Министерство науки и высшего образования Российской Федерации. – Москва : ФГАНУ «Социоцентр», 2019. – 308 с.

5. Калямин, А. А. Особенности организации обучения иностранных студентов [Электронный ресурс] / А. А. Калямин // Журнал «Педагог». – URL: https://zhurnalpedagog.ru/servisy/publik/publ?id=4978

6. Совершенствование системы государственного и муниципального управления в условиях реализации приоритетных национальных проектов в Российской Федерации : сборник материалов Всероссийской (национальной) научно-практической конференции с международным участием, посвященной 100-летию Республики Башкортостан, проведенной 25–26 апреля 2019 г. – Т. 1. – Уфа: РИЦ БашГУ, 2019. – 484 с.


Review

For citations:


Osikov M.V., Ageeva A.A., Ilinykh M.A., Ryzhkova O.V. Features of teaching pathophysiology to foreign students using an intermediary language at the South-Urals State Medical University. Title in english. 2023;18(2):39-43. (In Russ.)

Views: 175


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-6292 (Print)