Features of teaching pathophysiology to foreign students using an intermediary language at the South-Urals State Medical University
Abstract
The aim. The article presents the features of teaching foreign students using an intermediary language, discusses the difficulties and controversial points, and gives a comparative assessment of the dynamics of academic performance of foreign and Russian-speaking students of the medical faculty of the Medical University.
Materials and methods. It is revealed that there are disciplinary problems in the organization of teaching with the use of an intermediary language.
Results and conclusions. Among the advantages is a small number of students in the group, which allows for the full use of a multi-sided form of communication not only in practical, but also in lecture classes.
About the Authors
M. V. OsikovRussian Federation
Chelyabinsk
A. A. Ageeva
Russian Federation
Chelyabinsk
M. A. Ilinykh
Russian Federation
Chelyabinsk
O. V. Ryzhkova
Russian Federation
Chelyabinsk
References
1. Воргова, Л. В. Применение ситуационных задач при обучении на кафедре патологической физиологии / Л. В. Воргова, М. А. Ильиных, М. В. Осиков // Непрерывное медицинское образование и наука. – 2020. – Т. 15, № 3. – С. 21–27.
2. Паспорт национального проекта «Образование» (утв. президиумом Совета при Президенте РФ по стратегическому развитию и национальным проектам, протокол от 24. 12. 2018 № 16) [Электронный ресурс]. – URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_319308/
3. Как проходит обучение иностранных граждан в России [Электронный ресурс] // Immigration to Russia. – 20. 12. 2018. – URL: https://immigrationtorussia.com/dlya-inostrantsev/prozhivanie-v-rf/kak-prohodit-obychenie-inostrannyh-grajdan-v-rossii
4. Обучение иностранных граждан в российских учреждениях высшего образования / Министерство науки и высшего образования Российской Федерации. – Москва : ФГАНУ «Социоцентр», 2019. – 308 с.
5. Калямин, А. А. Особенности организации обучения иностранных студентов [Электронный ресурс] / А. А. Калямин // Журнал «Педагог». – URL: https://zhurnalpedagog.ru/servisy/publik/publ?id=4978
6. Совершенствование системы государственного и муниципального управления в условиях реализации приоритетных национальных проектов в Российской Федерации : сборник материалов Всероссийской (национальной) научно-практической конференции с международным участием, посвященной 100-летию Республики Башкортостан, проведенной 25–26 апреля 2019 г. – Т. 1. – Уфа: РИЦ БашГУ, 2019. – 484 с.
Review
For citations:
Osikov M.V., Ageeva A.A., Ilinykh M.A., Ryzhkova O.V. Features of teaching pathophysiology to foreign students using an intermediary language at the South-Urals State Medical University. Title in english. 2023;18(2):39-43. (In Russ.)